Avainsanatutkimus

kotisivut edullisesti

Kun asiakas etsii informaatiota, käyttää hän tarkkoja hakutermejä löytääkseen etsimänsä.

Avainsanatutkimuksen avulla on tarkoitus selvittää verkkosivustojen markkinoinnissa käytettävät keskeiset avainsanat, eli ne hakutermit, joiden avulla asiakas hakee yrityksen palveluja tai tuotetta.

Tämän lisäksi avainsanatutkimuksen osana on etsiä yksittäisten hakusanojen lisäksi avainsanayhdistelmät, koska hakukoneiden avulla internetistä etsitään yhä yksityiskohtaisempaa informaatiota ja tällöin niin sanotut pitkän hännän haut korostuvat.

Kun asiakas etsii informaatiota, käyttää hän tarkkoja hakutermejä löytääkseen etsimänsä, tämän takia on hyvin tärkeää, että sivujen sisältö sopii hyvin hakutermiin, jotta asiakas löytäisi juuri sinun yrityksesi sivuille.